kesan keputihan wanita !!

Salam..

Keputihan merupakan penyakit dimana Miss V mengeluarkan cairan yang berlebihan. Keputihan dapat digolongkan kedalam dua bagian yaitu keputihan normal atau fisiologis dan keputihan abnormal atau patologis.

 kesan keputihan wanita

Keputihan normal atau fisiologis biasanya terjadi sebelum dan sesudah menstruas iaitu semasa kita sedang stres. Cairan yang dikeluarkan tidak berwarna, bening, tidak gatal dan tidak berbau. Keputihan jenis ini bukan merupakan sebuah penyakit dan akan hilang dengan sendirinya.

Keputihan abnormal atau patologis merupakan keputihan yang terjadi dengan tanda-tanda gatal pada area Miss V iaitu cairan yang dikeluarkan tidak bening, berbau anyir atau seperti telur busuk, berwarna putih kekuningan, keabuan sampai kehijauan, kental dan jumlahnya lebih banyak.
Keputihan terjadi akibat infeksi oleh jamu, bakteria, virus atau parasit. Biasanya terasa gatal pada area Miss V atau bibir Miss V bahagian luar. Boleh juga terjadi kerana jangkitan sabun pembersih Miss V, hubungan seks dan jugak pemakaian seluar dalam yang ketat.
Keputihan merupakan penyakit yang harus segera dipulihkan kerana boleh menyebabkan gangguan pada organ pembiakan. Jangan tak tahu keputihan nih boleh menyebabkan korang mandul dan kematian. Bahaya wooooaaah!
Related

Comments

  1. Anis says:

    Macam mana nak ubatinya ? Sebab saya selalu terasa gatal2 di miss v. Dan setiap hari ia keluar. Kadang2 dengan jumlah yang banyak. Saya masih belum dapat mengubatinya.

  2. admin says:

    dekat fb ade banyak org jual produk menjaga alat intim wanita. :) boleh cuba

  3. Teenager says:

    Hmm, klu umur antara 13-18 menghadapi keputihan, apa yang patut dilakukan untuk mengelak atau mencegahnya daripada berlakunya keputihan?

  4. admin says:

    anda boleh cuba produk seri dewi malam. :) ade d facebook :)

  5. naz kulai johor says:

    saya lelaki , pakcik saya selalu pancut kt miss v awek diaa .

  6. info says:

    makan je pegaga selalu.

  7. ateha says:

    adakah faktor penggunaan pembersih wanita itu salah satu punca masalah keputihan?

  8. jamu susuk dara says:

    blh hbungi sya utk produk jamu susuk dara facebook sya anysnisa

  9. Thanks so much for the blog article.Much thanks again. Fantastic. buy ventolin

  10. HANISAH says:

    assalamualaikum.

    Sesiapa yang mengalami masalah ganguan keputihan Boleh hubungi saya di talian 0132115842 untuk merawat masalah keputihan.

    Keputihan amat menyiksakan kaum hawa.

    Rawat sebelum terlambat.

    sekian.

    wassalam,

    hanisah bt zakaria.

  11. diana says:

    saya pernah kena keputihan yg kronik sgt selepas baru berkahwin.. sampai berketul2.. panik tak tau nk buat apa sbb 1st time..n lg 1 saya tk boleh bersama suami time tu sbb rasa sakit teramat seperti pijar n panas di bhgian tu..google produk dr internet, saya cuba product nama dr herba..memang ALHAMDULILLAH dengan izinNya serasi utk saya n terus hilang kulat penyebab keputihan tu.. n 99% yg guna semua berpuas hati n produk ni ada jaminan pulangan wang..skag saya jadi pengorder pulak utk kawan2 n saudara yang ada masalah.. heee

  12. vv says:

    saya mengalami hal ini sekarang..macam mna nak menanganinya

  13. UBAT GUGUR KANDUNGAN
    Bukan untuk gugurkan kandungan tanpa sebab, tetapi keadaan memaksa seperti ekonomi tak stabil, baru melahirkan anak, memudaratkan kesihatan ibu sekiranya mengandung dan lain-lain.(Terbukti 100% Berkesan). http://deadwood1800.wix.com/urgentmedicals or urgentmedicals.blogspot.com